DPFPesula.fi verkkokaupan toimitusehdot
Voimassa 2.4.2025 alkaen.
1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen
DPFPesula.fi on Autokorjaamo Pamex Oy:n, Y-tunnus 2766123-9, ylläpitämä verkkokauppa. DPF Pesulan asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt. Näitä sopimusehtoja sovelletaan DPF Pesulan, eli Autokorjaamo Pamex Oy’n Pamex Oy:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”asiakas”) välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Yritysasiakkaan (jäljempänä ”asiakas”) ja Autokorjaamo Pamex Oy:n välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassa olevaa kauppalakia.
Ehtoja sovelletaan myös asiakkaan tilatessa puhelimella, sähköpostitse tai muuta etäviestintää käyttäen DPF Pesulan tuotteita.
Sopimuskumppanisi kaikissa verkkokaupassa toteutetuissa ostotapahtumissa on Autokorjaamo Pamex Oy:
– Osoite: Myllymäenkatu 17, 53550 Lappeenranta, Y-tunnus 2766123-9, puh. 010 336 6333, sähköposti: korjaamo@pamex.fi.
– Yhteyshenkilö: Pasi Mentula, puh. 0400 799 655, sähköposti pasi.mentula@pamex.fi.
Autokorjaamo Pamex Oy’llä Pamex Oy:llä on oikeus päivittää näitä ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty uusien ehtojen voimaantulopäivän jälkeen. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan ja hyväksyy samalla henkilötietojensa ja evästeiden käytön DPF Pesulan tietosuoja- ja evästesääntöjen mukaisesti.
Näissä Ehdoissa ehdoissa puhuttaessa tuotteesta (”Tuote”), tarkoitetaan verkkokaupassa saatavilla olevaa tai verkkokaupasta tilattua tuotetta tai palvelua.
2. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki 18 vuotta täyttäneet henkilöt, joilla on pysyvä toimitusosoite sekä toimiva sähköpostiosoite, ja jotka tilaavat tuotteita verkkokaupan toimitusalueelle.
Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Autokorjaamo Pamex Oy:lle. Asiakkaan täytyy olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.
Voidakseen tilata verkkokaupasta, asiakkaan täytyy ilmoittaa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.
Tehtyään tilauksen asiakas saa sähköpostitse maksuvahvistuksen sekä tilausvahvistuksen, jossa on ilmoitettu tilausnumero ja tilatut tuotteet. Asiakas saa sähköpostitse myös toimitusvahvistuksen, kun tilaus on toimitettu. Jos kaikkia tilattuja tuotteita ei voida lähettää samassa lähetyksessä, asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen ensisijaisesti sähköpostitse. Asiakkaalle ei koidu ylimääräisiä kustannuksia, jos tilattuja tuotteita täytyy lähettää useassa erässä.
Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai peruuttaa tilauksensa kuluitta ennen toimitusvahvistuksen vastaanottamista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse pasi.mentula@pamex.fi tai puhelimitse +358 400 799 655.
Tuotteiden palauttamisesta toimitusvahvistusviestin jälkeen on kohdassa Peruuttamisoikeus.
Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia Verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan (”Asiakastili”) tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Autokorjaamo Pamex Oy:lle, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa on joutuneet kolmannen osapuolen haltuun tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin.
Autokorjaamo Pamex Oy:llä on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset, mikäli Autokorjaamo Pamex Oy havaitsee väärinkäyttöä asiakastilillä. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Henkilötietoja ja maksutietoja käsitellään salattua yhteyttä käyttäen.
3. Asiakas ja kuluttajansuoja
Kuluttaja-asiakkaan ja Autokorjaamo Pamex Oy:n välisessä asiakassuhteessa noudatetaan näiden ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.
Yritysasiakkaan ja Autokorjaamo Pamex Oy:n välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassaolevaa kauppalakia.
4. Tuotetiedot ja tuotteiden toimitusaika ja -tapa
Autokorjaamo Pamex Oy pyrkii siihen, että verkkokaupassa on ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteesta ja saatavuudesta, mutta ei kuitenkaan voi täysin taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta normaalin toimitusajan puitteissa. Tällaisia syitä ovat mm. lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este, joka vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän takia vahingonkorvausta. Tuotekohtaiset tiedot ja kuvaukset löytyvät kunkin tuotteen kohdalta. on oikeus harkintansa mukaan päivittää tuotteiden kuvauksia milloin tahansa ennalta ilmoittamatta.
Kaikki DPF Pesulan hiukkassuodattimien huollot toteutetaan Autokorjaamo Pamex Oy:n toimitiloissa Lappeenrannassa. DPF Pesulan asiakaspalvelu neuvoo kaikissa tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä sähköpostitse tai puhelimitse.
Toimitusaika DPF Pesulan tuotteille ja palveluille on 2–5 arkipäivää tilauksen saapumisesta ja/tai maksun vastaanottamisesta.
5. Hinnat ja verot
Verkkokaupan tuotehinnat koskevat ainoastaan verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Kaikki verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat tuotteiden täysiä vähittäishintoja. Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät kassalla, kun asiakas valitsee toimitustavan. Autokorjaamo Pamex Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
6. Toimituskulut ja -tavat
Autokorjaamo Pamex Oy toimittaa tilaukset Suomeen käyttämällä PostNordin, Postin tai Matkahuollon pakettipalveluita.
Asiakas voi tilata DPF-suodattimen puhdistuksen sisältäen rahdin ja paluurahdin, yhteensä 50€, tai lähettää omakustanteisesti suodattimen meille, ja me veloitamme tilauksen yhteydessä vain paluurahdin 25€.
Mikäli asiakas ostaa rahdin sekä paluurahdin, me lähetämme sähköpostilla tulostettavan, valmiiksi maksetun osoitelapun kiinnittettäväksi pakettiin, ja asiakkaan tulee viedä paketti haluamaansa PostNordin palvelupisteeseen
https://www.postnord.fi/tyokalut/etsi-noutopiste
Suodatin on pakattava huolellisesti (pahvi)laatikkoon kuljetusvaurioiden välttämiseksi.
Paluurahdin yhteydessä asiakkaan tulee huomioida pakettien säilytysajat noutopisteessä. Mikäli pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä, palautuu paketti takaisin Autokorjaamo Pamex Oy:lle. Noutamattomasta lähetyksestä Autokorjaamo Pamex Oy veloittaa asiakkaalta 8,90€ / tilaus, joka kattaa toimituskulut ja muut Autokorjaamo Pamex Oy:lle aiheutuneet kulut.
Suomeen tilatessa rahtikulut ovat noudosta palautukseen 50€, vaihtoehtoisesti mikäli asiakas lähettää omakustanteisesti puhdistettavan suodattimen meille, veloitamme vain paluurahdin 25€.
7. Maksuehdot ja -tavat
Verkkokaupan tuotteet maksetaan tilausta tehdessä etukäteen, joko suoraan verkkokaupassa tai erikseen sovittaessa laskulla. Tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes kauppasumma on kokonaan maksettu.
Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi DPF Pesulan verkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapa vaihtoehtoja:
– Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard, Visa Electron)
– Verkkopankit
– Lasku (Alisa, Klarna)
– PayPal
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.
Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Yhteistyökumppaneiden sopimusehdot ja hinnat laskua sekä tililuottoa varten ovat saatavilla seuraavista linkeistä: Collector Bank ehdot, Jousto ehdot, Klarna ehdot.
8. Peruuttamisoikeus ja palautukset
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteisiin 14 päivän ajan tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin missä se toimitettiin. Osalla tuotteista ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta asiakkaan hyväksyttyä tilauksen. Rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16§:ään. Palautusoikeus ei koske suodattimen puhdistusta tai muita asiakkaalle räätälöityjä tuotteita.
Palautuksista on aina sovittava etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa sähköpostitse pasi.mentula@pamex.fi. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, tulee hänen lähettää tuote omakustanteisesti osoitteeseen Autokorjaamo Pamex Oy, Myllymäenkatu 17, 53550 Lappeenranta.
Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella toimitettuja palautuksia ei lunasteta. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme 15 euron käsittelykulun.
Reklamaatiot
Asiakkaan tulee tarkastaa toimitus välittömästi vastaanotettuaan sen. Mahdollisesta tuotteeseen, tilaukseen tai laskutukseen liittyvistä virheestä on ilmoitettava viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa DPF Pesulan asiakaspalveluun sähköpostitse pasi.mentula@pamex.fi. Kuluttaja-asiakkaalla on kuitenkin kuluttajansuojalain mukaan aikaa ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta.
Autokorjaamo Pamex Oy ei vastaa tuotteen ja/tai toimituksen viivästymisestä tai virheestä aiheutuneista välillisistä vahingoista. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.
Palautus:
Lähetämme valmiiksi maksetun osoitelapun sähköpostilla tulostettavaksi ja kiinnitettäksi pakettiin, asiakkaan tulee viedä haluamaansa PostNordin palvelupisteeseen https://www.postnord.fi/tyokalut/etsi-noutopiste
9. Toimituksen tai tuotteiden virheet
Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki asiakkaan tilaamat tuotteet.
Autokorjaamo Pamex Oy vastaa toimituksen ja toimitettujen Tuotteiden virheistä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos Asiakkaan vastaanottamat Tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilausta, Asiakkaan tulee ottaa viivytyksettä yhteys DPF Pesulan asiakaspalveluun pasi.mentula@pamex.fi. Yhteydenottoviestiin tulee lisätä kuva/kuvia vastaanotetusta toimituksesta.
Mikäli Autokorjaamo Pamex Oy on toimittanut tuotteen, joka ei vastaa tilausta, DPF Pesula pyrkii ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla asiakkaalle oikean tuotteen ja asiakas palauttaa väärin toimitetun tuotteen takaisin Autokorjaamo Pamex Oy:lle maksutta.
Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, Autokorjaamo Pamex Oy kehottaa asiakkaan olemaan ottamatta vastaan lähetystä ja olemaan asiasta yhteydessä DPF Pesulan asiakaspalveluun.
Mikäli Asiakas havaitsee tuotteessa sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisen virheen, voi asiakas halutessaan tehdä Autokorjaamo Pamex Oy:lle tätä koskevan reklamaation.
Mikäli reklamaatio johtaa tuotteen lähettämiseen Autokorjaamo Pamex Oy:lle, DPF Pesula vastaa tästä lähetyksestä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.
Kun reklamaation kohteena ollut tuote on palautettu ja reklamaatio on todettu aiheelliseksi, Autokorjaamo Pamex Oy maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. Autokorjaamo Pamex Oy pyrkii tekemään suorituksen kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa päivästä, jolloin DPF Pesula on vastaanottanut reklamaation kohteena olevan tuotteen. Mikäli reklamaation johdosta palautettu tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti virheellinen, Autokorjaamo Pamex Oy voi hylätä reklamaation ja asiakkaalta voidaan tällöin periä tuotteen palautuksesta asiakkaalle aiheutuvat kuljetuskulut.
Tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan, mikäli tuotteessa on virhe.
Nämä ehdot eivät rajoita asiakkaan sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksia eikä elinkeinonharjoittajan lakisääteistä tuotevirheisiin sovellettavaa virhevastuuta mukaan lukien oikeutta vaatia virheen korjaamista tai tuotteen korvaamista uudella.
10. Linkit ulkopuolisille sivuille
Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille tai palveluihin. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa DPF Pesulaan, ei Autokorjaamo Pamex Oy voi vaikuttaa näihin linkitettyihin sivustoihin tai palveluihin, joilla kaikilla on omat erilliset, DPF Pesulasta riippumattomat käyttöehtonsa ja/tai tietosuoja- ja tiedonkeruukäytäntönsä. Nämä linkitetyt verkkosivustot ja palvelut tarjotaan vain käytön tueksi ja asiakas käyttää niitä omalla vastuullaan.
11. Pätevyys
Jos jokin näiden ehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta millään tavoin muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen.
12. Ylivoimainen este
Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Autokorjaamo Pamex Oy ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin DPF Pesula ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Autokorjaamo Pamex Oy ilmoittaa siitä asiakkaalle. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden (2) kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että Autokorjaamo Pamex Oy:llä on oikeus keskeyttää Verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.
13. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen
Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
Kaikki näihin ehtoihin tai verkkokauppaan ja siellä tapahtuviin ostoksiin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla Autokorjaamo Pamex Oy:n ja asiakkaan välillä. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen erimielisyyden
ratkaisuun, on Asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan sekä sen jälkeen pyytää kuluttajariitalautakuntaa esittämään ratkaisua.
Erimielisyystilanteissa Autokorjaamo Pamex Oy pyrkii noudattamaan Suomen kansallisen kuluttajavalituslautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.
Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa riita ratkaistavaksi Kaakkois-Suomen käräjäoikeuteen tai oman kotipaikkansa ensimmäisen asteen tuomioistuimeen.